Greseala este in natura umana. Este normal ca oamenii sa greseasca, iar in urma acestor fapte sa scoate invatamintele pentru ca pe viitor sa stie cum sa reactioneze. Specialistii in psihologie recomanda evitarea fricii de greseli si practicarea invatarii din acestea. Este considerat cel mai bun exercitiu de dezvoltare, fara de care niciun business nu ar putea evolua.

Este nevoie ca in orice companie sa fie promovata ideea de invatare, nu aceea de a evita greselile. Este practic imposibil sa nu gresesti niciodata si in plus de asta, este extrem de plictisitor. A veni la munca trebuie sa fie interesant, sa apara intotdeauna noi provocari si fiecare angajat sa primeasca suportul necesar pentru a-si atinge obiectivele luna de luna. Existenta unui trainer profesionist este probbail cea mai buna solutie pentru a invata din greselile proprii si din greselile altora. De asemenea, alaturi de un trainer se pot gasi rapid solutiile potrivite.

In urma reactiilor de a “matura greselile sub covor” sau de a devia vinovatia, practici care se vor dovedi toxice indiferent de domeniul in care activati, specialistii fac urmatoarele recomandari cu privire la greselile efectuate la locul de munca.

1. Acceptati responsabilitatea

„Chiar daca sunteti responsabil doar de 1 la suta din ceea ce s-a intamplat, aveti obligatia de a avea grija de acel procent inainte de a incepe sa indreptati degetul catre oricine altcineva” declara psihologii. Recunoasterea responsabilitatii este elementul cel mai important al unei scuze eficiente.

2. Intelegeti rammificarile greselii

Unele greseli provoaca efecte care va afecteaza colegii, clientii sau alte persoane. O parte importanta a responsabilitatii dumneavoastra este sa aveti o imagine de ansamblu asupra efectelor greselii produse. Este important sa intelegeti impactul anumitor greseli si ca atunci cand acestea au loc, vor afecta mai multe persoane in mod direct sau indirect.

3. Faceti un plan pentru a preveni aceeasi greseala pe viitor

Cu exceptia cazului in care este o greseala unica care este putin probabil sa reapara, o parte a corectarii este crearea de sisteme care sa impiedice repetarea sa. Aceasta implica o inginerie inversa a greselii si identificarea exacta a lucrurilor care au mers prost. De acolo, comunicati partilor afectate ceea ce ati pus in aplicare pentru a va asigura ca nu se va mai repeta. La sfarsitul zilei, oamenii nu doresc asigurari, ci un plan bine pus la punct.

Nimanui nu-i place sa greseasca, mai ales in viziunea deplina a unui superior. Insa stabilirea corecta a lucrurilor si asumarea raspunderii va poate ajuta sa castigati genul de reputatie care construieste o cariera de succes in domeniul in care activati. Asadar, este important sa invatati ca este normal sa faceti greseli si sa absorbiti cat mai multa informatie cand acestea apar si sa va asumati raspunderea pentru ca pe viitor sa evitati efectuarea acelorasi greseli.